Tråkigt!

När vi var på bvc i onsdags satt en lapp uppsatt där det lite försiktigt stod att det just nu inte har några föräldrargrupper pga överbelastning. PISSTRÅKIGT! Jag hade verkligen sett fram emot först föräldrarträffarna under graviditeten men det blev ju av förklarliga själ inte av. Nu blir det alltså inget efter heller!!!

Hade sett så fram emot att träffa lite andra mammor och kompisar till Alma! Har hört att man har rätt att byta bvc om man vill. Men känner att orken i att ta tag i det tryter. Kan inte allt bara flyta på!

Idag är iaf Almas beräknade datum!
GRATTIS till världens bästa, om man nu kan säga det och det kan man väl!!!
I onsdags vägde hon 3080g och var 51cm lång. Vi får väl se vad hon väger nästa gång så kan vi räkna ut snittet o få ett hum om vad hon skulle ha vägt om hon föds idag.. Vi har varit ute i skogen i helgen o där fans en gammal barnmorskevåg som vi utnyttjade men den litar jag inte riktigt på. Enligt den skulle hon väga ca 3300 vilket innebär att hon skulle gått upp 220g på inte ens en vecka.

Nu är pappa här o filar på lägan.
Ikväll är vi bjudna på middag hos Dick, Anna-Karin och Felix. Det uppskattas MYCKET!

Nu ringer det...
1 Evan:

skriven

Å nej.... då kommer ju vi inte heller få någon föräldragrupp :( Jag som hade sett fram emot de jättemkt.

2 Fatima:

skriven

Men du får hänga med mig gumman ;D Du vet ju att jag tagit vääärldens längsta föräldraledighet =D

Kommentera här: