Christmas is here and spriding fride on eaaaarth

Hapiness is big,
in a childs happy eys it`s living

Det tar sig, engelskan!
Inte bara julen som är här, även amerikanen Kurtis och Anders har anlänt. Jag har hittills förstått vad han sagt, tror jag i alla fall, och hankar mig fram på tragglig engelska. Men faktum är att den inte är så tragglig som jag trott. Är imponerad av mig själv, har ett jäkla shysst uttal måste jag säga.

Själv anlände jag till skogen i torsdags efter att ha åkt med ett tåg som havererad och fick bytas ut. Måste försöka ta mig i kragen och skicka in papper och biljett så jag får tillbaka pengarna.

Väl hemma gick kvällen i julens tecken.
Jag och mamma julhandlade mat på ICA och tog en snabbfika hos farmor. Hemma placerades sedan tomtar självständigt ut av mig och granen kläddes med julmusik i bakgrunden och glögg.

Fick ha granen NÄSTAN för mig själv. Mamma skulle vrångt vara med också =). Har starka åsikter vad det gäller denna årliga utsmyckning. Tror det var första året Anders och Hanna inte deltog. Ju färre viljor desto lugnare =). NÄRÅ saknar de små grynen! Klockan sent kom Anders och Kurtis. Jag undrar om han verkligen heter så eller om det är ett smeknamn.

Sen igår åkte vi, jag mamma, Anders och Kurtis, mot staden för juklappsinförskaffande! Detta med en hastighet på mellan 30 och 50 km/h de två första milen. Mamma for åt skogen två gånger i fjol och nu är det halt ute!
Anders och Kurtis släppte vi av i centrum. Töntar, det är ju Birsta City som är THE place att vara på en tid som denna. Vi hälsade på lillstrumpa på Panduru titt som tätt för att se hur skötte sig! Hon är som ett solsken i butiken!

Vi kom hem sent!
Men är det jul så är det. Då är det bara att bita ihop och slå in julklappar hur trött man än är. Det är ju så KUL tycker jag och mamma och pappa envisas med o slarva så jag tog på mig att slå in några av deras paket också. Somnade med kläderna på bredvid pappa i mamma och pappas säng och sov där hela natten!

Blir det ingen julfrukost i det här huset?
Sitter och väntar på att mamma ska ropa =)
Anders och Kurtis sov i stan i natt så de är inte här. Andra bullar var det igår morse. Vilken frulle! Måste visa oss och Sverige från vår bästa sida! Men min mor brukar faktiskt duka upp med diverse gosaker på helgerna endå när vi är hemma.

Nä, nu ska jag gå ner o se efter.

Kram på er alla

Kommentera här: