Hej!

Läget?
Länge sedan sist.
 
Kommer inte ihåg hur man skriver sånt här. Eller ska jag skriva; kommer inte ihåg hur en skriver sånt här. Nya tider, så jag provar med det. Modernt, nytänkande och feministiskt. Kanske är det viktigt i en tid där en låt om snippor och snoppar som Bolibompagänget skrivit, upprör. Fast en ska ju inte blanda ihop äpplen med päron. Kan tolkas på två sätt.. Eller bara förvirra.

Hur som haver. Eftersom barnen är det viktigaste i mitt liv och eftersom jag vill blogga för att kunna komma i håg och visa för dem i framtiden, kommer jag skriva om dem precis som förr.

Själv har jag gått från Hellbergsskolan till Höglundaskolan. Köpt skidor och börjat med fallskärmshoppning.
Jo, jag lovar..

Alma har fått en lös tand för första gången i sitt liv, fyllt sex år och haft sitt sista luciauppträdande på bästa förskolan i hela världen. En ny liten tjej har också kommit in i hennes liv, namne med lillasyster Agnes. Vi pratar alltså om lilla- respektive stora Agnes numer. När stora Agnes kom ny till förskolan klickade de direkt och Alma med sitt människointresse såg till att hon trivdes. Leia-lus och Agnes kompade också bra så nu är det tre brudar i järngänget. Även om de är bra kompisar allihop på förskolan.
 
Lilla Agnes har fått skrrrollande rrrrrrrr, börjat på Räven och "äälskarrr" mycket. Från att förklara att hon "äälskarrr" mig, Martin eller Alma kan hon i nästa stund berätta att hon "äälskarrr" den där plastpåsen... Nog för att vi har mycket fina plastpåsar här hemma men tyngden i kärleksförklaringarna försvann en aning när hon sa det.
 
Agnes är lite mer pappas tjej och Alma lite mer mammas, just nu. Men de äälskarrrrr att dansa och sjunga lika mycket.
 
 
 
 
 
Vi hörs!
 
 
1 Veronica:

skriven

Men herregud, du bloggar!! Kul i alla fall! Puss

Kommentera här: