Glad påsk!

God dag och glad påsk!
Den ljuva vårvintern är här och det har blivit en hel del istid den senaste tiden. Idag hälsade vi på Tyra och kompani och hängde på deras is i Skatan. Och vet ni! I detta vatten existerar FISK vilket inte verkar vara fallet i Kvarnviken..
 
Efter en ganska kort och blåsig pimpling (men med NAPP) grillade vi på Bergstens brygga. När vi gick in stängde Alma och Tyra in sig i gäststugan och lekte en lååång stund. Tremänning fyra på min sida väntas också snart!
 
 
På självaste skärtorsdagen besökte många häxor förskolan där Alma går.
Jag och Kajsa lämnade våra små kärringar där. Min ville absolut ha en kvast, katt och uggla som häxan Meg på barnprogram. En snilleblixt slog till och jag trollade ihop en lite modernare häxkvast a la Viledaskaft. Katten fick åka med Agnes och ugglan glömdes liksom bort någonstans mitt upp i alltihop.
 
Farmor Annica och kusin Meja hämtade Alma dagen till ära vilket var mycket populärt! Hemma hos oss blev det sedan lite påskägg, mellis och lek.
Agnes hon tar sig överallt och hänger på syrran och kompisarnas påhitt.. Det finns MYCKET att utforska! Till min förskräckelse är toalettborsten otroligt spännande. Men visst "lite skit rensar magen" som jag brukar säga!
 
Fyra tänder har dykt upp. Två nedtill på den "klassiska" platsen. De har suttit där ett tag och syns väl. Nu senast har även vänster framtand och tanden till vänster om den spruckigt fram. Inte helt smärtfritt har vi märkt.
 
Meddelas kan nu att även Lovisa börjat få tuggverktyg!!! Vissa är ju tidigare än andra om man säger så. Grattis mamma Kajsa och välkommen till mjölktandsklubben Lovisa.
 
Med detta glädjebesked avslutas nu detta inlägg!
 
God natt!
 
P.S. Moster Hanna har också varit på besökt och vi har myst ute i skogen. Men idag drog hon till fjällen i vanlig ordning. D.S.

Kommentera här: