Giftigt

Alma och jag råkar se en filmsnutt på TV ikväll.  
En brud håller på att ordna sig inför sitt bröllop och Alma börjar resonera;
 

-Titta, hon gör sig giftig mamma!
-Hahaha, jaa svarar jag och försöker förklara vad ordet giftig OCKSÅ kan betyda.
-Jag tycker att du ska gifta dig mamma!
-Jaha, med vem då?
-Pappa.
-Tror du han vill det då?
-Pappa! Vill du gifta dig med mamma?
Martin svarar undvikande att det kanske han eventuellt kan någon gång i framtiden...
-Han ville det, säger Alma nöjd.
 
Innebär detta att jag (?) just friat till Martin!?
 
Vi sover i skilda sovrum med var sitt barn i natt..
Kanske väntar en pinsam tystnad vid frukostbordet imorgon.
 
Fortsättning följer!
 
 
1 Fredrika:

skriven

hahaha jag väntar spänt på fortsättningen!!!

2 svärmor:

skriven

äntligen, å vad jag har väntat ; )

3 Kajsa:

skriven

Underbara Alma och underbara du Lina!! Vad jag älskar att läsa din blogg :)

4 Anonym:

skriven

Underbara Alma och underbara du Lina!! Vad jag älskar att läsa din blogg :)

5 mamma:

skriven

Vad hon är klok mormors lillgumma!

6 Victoria:

skriven

Vart tog fortsättningen vägen?! Eller ska vi ta fortsättningen i samband med en fika? :D

Kommentera här: