Bildbomb

Imorn ska jag jobba! Första gången på 1,5 vecka.

Alma o jag har varit sjuka. Hon, går på penicilin och jag är fortfarande inte riktigt ok i lungorna. Men vi är tappra o ger inte vika i första taget. Eller hur Catrin! Trotsade feber o förkyldning på Oscar tillsammans med henne förra lördagen. Dumt men roligt.

ALMA har fått en KUSIN, MEJA!
-Bond, Maria och Daniel har fått en bäbis, förklarade vi för henne. Annars kan de lätt förväxlas med Dan o Maria. Mejas start i livet blev riktigt tuff men tack gode gode gud så gick allt vägen till slut!

Tjejligan växer alltså!
Alma, Moa och Meja, Kjellqvistskusinerna. Och på min sida har vi världens bästa Tyra, Almas tremänning. Ska bli så spännande att förlja dem tillsammans. Jag o min kusin (Tyras mamma) har och är riktigt bra vänner. Vi är lika på många sätt och jag har alltid sett upp till henne, som en storasyster.

Så bilderna..

PIKA! Som pappa brukar göra på stugan.. Mäkta stolt är hon över att kunna detta och över att hon nu också behärskar pussel. -Kunde, kan hon komma o säga samtidigt som hon klappar händerna åt sig själv.



Alma med över 40 graders feber i väntan på doktorn. Helt naturligt att vara vild, glad o rida på en gunghäst i detta tillstånd. Jättespännande att få tträffa doktorn också, precis som flickan i boken hemma.



Bokstäver är roligt! A, känns igen här och där och ska skrivas när vi ritar. Kan rekomendera hennes fönsterbokstäver. De ska plockas ned o lekas med, och så lite bokstavsinlärning på köpet.



Det blev visst vinter!


Bad med mormor i helgen!



Sist men inte minst, ÄGGET!
-Varför fotar du ett ägg?, undrade Martin.
-Varför la DU det där?, undrade jag.

När Martin pratat i telefon kan man göra sånna här spännande upptäckter.

Ha en rolig vecka!
1 mostra:

skriven

oooooj sött barn



Men vem har gjort bokstäverna?!?! TROR DU GLÖMDE NÅT



Puss

2 Storasystra..:

skriven

och jag har alltid sett ner på dig som en lillasyster... närå. ha ha ha. love you.



jag tar bara för givet att tyra och alma ska bli bästisar, som oss. tänk om de inte blir det.... då får vi tvinga dem!!!



kul med bilder. mer, mer, mer!!



PUSS

Kommentera här: