Alloa

Nu har jag kortet i min hand!
Kortet som ska ge mig den mest perfekta kroppen, göra mig piggare än den mest allerta och ge hjärnan en seroteninbomb! Helex heter stället som ska införliva detta lilla mål.

Just nu består min träning av promenader och babysim.
Vi är helt slut alla tre efter badet på måndagarna.

Idag fick både jag o Alma beröm för vårt fiiina dyk!
Jag vill dyka med Alma hela tiden. Veronica o Tyra är ju värsta proffsen och bara dyker och dyker. Jag vill också!!! De har badat själva o började dyka snabbt o mycket medan vår simlärare segar på o säger att vi ska ta det lugnt jämt o ständigt. Efter berömmet idag sa hon att tre dyk per pass är lagomt. Då hade vi redan gjort fyra och ville MERA.

Jag är inte dum i huvet o stoppar Alma under vattnet hur som helst. Men med lite vila emellan... Hon är ju så duktig också. Och vet ni, Veronica och Freddan har låtit Tyra dyka emellan dem utan att de håller i henne. Vill VILL VILL!

Forts följer!

Annars gick armringarna bra idag medan premiäråket i rutchkanan som skulle utföras på mage istället utfördes på alla fyra. Omöjligt att få henne att ligga, snabb o stark!

Efter badet hälsar vi alltid på farmor.
En härlig stund där hon riktigt får rå om Alma!

Den här bilden är från förra terminen. Då somnade Alma nästan alltid i famnen på henne. Det är föresten MIN farmor inte Almas jag pratar om =)


Inte illa pinkat med två inlägg så nära inpå varandra va!? Några som pinkar illa däremot är ni, 24 läsare och två kommentarer. Vill veta vilka ni är!!!

PUSS
1 Verran:

skriven

jag har pratat med min bekant simläraren.

hon sa att tyra absolut är i den åldern att hon ska börja simma mellan oss, att vi ska släppa henne så mycket som möjligt så att hon får röra sig fritt....



hon har badat med sin systerdotter från det att hon var 5 veckor. de dök på första badet (5 veckor alltså)!!!



hon har dykt genom att blåsa i ansiktet och sen doppa barnet (som vi). men nu har hon testat att bara säga "nu kommer det vatten" och inte blåsa och hon tycker det funkar bättre. jag tycker dock det funkar bättre då jag blåser på tyra...



men gör det som känns bra för er!!! fast jag tror inte man behöver vara så försiktig som man tror.



kul att du bloggar så mycket igen!



puss

2 Catherine:

skriven

Ååå, längtar till vi får träffa ER!! Inte lång tid kvar nu.

Ska du böja träna?? Jag köpte kort i höstas som jag flitigt använde fram till dess barnen blev sjuka... nu skulle man kunna säga att jag har haft semester från SATS i snart två månader ;)!!



Vilken fin bild på Alma och din farmor :)

Kram

3 stina & hampus:

skriven

Vi läser men är väl ganska dålig på att komentera :P

4 Lina:

skriven

Kör hårt nu med träningen!Beach 2010 hägrar!

Längtar efter dej och tack för att man kan berätta vad som helst för dig!



KRAM Lina

5 mammis:

skriven

Snälla Lina kan jag få detta kort! Såå fint! Farmor skulle nog också bli glad om hon fick det! Kram!

6 Therese:

skriven

Vi vill oxå dyka mer, tycker simfröken är mesig som begränsar oss... Så vi dyker som sjutton när hon inte ser ;)

Kommentera här: