SPÄNNANDE

..vecka med inskolning av Alma högst upp på spännlistan!
Lilla fisen har blivit stor o börjat på dagis. Det har gått bra måste jag ändå säga.

Martin var med mån, tis, fre o jag ons, tors. Så glad att jag också fick chansen att gå med. ROLIGT, SPÄNNANDE, NERVÖST O EN GNUTTA HJÄRTSLITANDE.


Andra dagen skickade de iväg mig på förmiddagen när de gick ut. Vi sa hejdå i hallen med lite gråt o Alma fick lämna mig o inte tvärt om.

Sedan tog jag mitt pick o pack o gick på stan ett tag. SMÖG sedan osedd in i personalrummet vid sovningen för att vara till hands om katastrof inträffade. Resultatet blev att de lade ner Alma o hon somnade pang bom!


Efter en timmes vila slog Alma upp sina blå o låg o tittade en stund för att sedan bäras in till sin mor. Fick veta att hon varit lite bekymrad o frågat efter mig några gånger, när de var ute. Då hade de sagt att jag jobbade o kollat på diverse fordon vilket gjort henne nöjd.

Efter det slappnade Alma av regält o gick oblygt fram till barnen o pekade på deras näsor, gav en stackars pojke en avhyvling för att sedan klappa fint mm. Till sin fasa fann hon också en lika ledsen bäbis som hemma som hon var tvungen att ta hand om men hann som tur var med lite dans o billek också.



sEDAn SisT har flickebarnet även tagit ton till "Kalle Anka" o "Lilla Ludde".

-Kalle Anka satt på en planka ropade så här, sjunger vi.
-Mamma, mamma, fyller Alma i.
-Se så stor jag är, kraxar vi.

-Här kommer lilla Ludde, vi.
-Åhå ja ja, Alma
-Bärande på sin kudde, vi
-Åhåå ja la, Alma.   osv....

Det bör tilläggas att Alma är bättre på luddemelodin än sin pappa!!!
Idag tog hon även ut svängarna o vågade sig på ett försök av delen om Luddes mamman helt själv!

Carola, akta dig!


Får snart räcka, ni orkar väl inte mer..
kort sammanfattat har jag kommit tillbaka till verkligheten på förskolan med stort F sedan sist. Många idéer o stor entusiasm sprudlar hos oss i personalen. Martin, han har börjat plugga!!! Och sist men inte minst väntar isättning av fönster på stugan o kräftskiva, imorn!



TRRRRREVLIG HELG GOTT FOLK!

Kommentera här: