Phjuuuu

En intensiv men bra jul har vi på vårt håll!
Första halvan av julafton spenderades hos oss och Danne med familjen Kjellqvist. Alma fick öppna paket och julmat åts. I paketen fanns kläder i massor, en mycket passande djurbok (Alma har redan fastnat för kycklingen), två barnskivor från forna dagar (KUL!), en xylofon i trä som vi övar på mm.

Nästa anhalt var stora släkten ute i skogen. De nyaste i Forssläktet fick, i vanlig ordning, STOR uppmärksamhet. Vi hann knappt komma innanför dörrarna förrens alla galna Forsare och "tillhörande" samlades i en stor ring runt de två stjärnorna Tyra och Alma!

Underhållningen bestod, i skenet av blixtrar, skratt och ivriga kommentarer, av kamp om napp, näspuss och munpill av den andres mun. Stohejet avbröts plötsligt av att en gubbe med vitt skägg knackade på fönsterrutan och strax därpå hade vardagsrumsgolvet förvandlats till ett hav av papper och snören.

Alma fick ett rör att krypa igenom (som diverse vuxna och äldre barn också gärna provar), ett "gungfår" med riktig fårpäls, halsband, hängslen, värmedjur, pengar, bok, kläder, skiva där Almas namn nämns genomgående, badval mm.

I eftermiddag har Alma ridit på både hund och häst för första gången.
Maria jobbar på ett ridcenter och inte bara Alma utan hela familjen Kjellqvist fick chansen att sitta upp på det sistnämnda djuret. Resultaten var varierande! Kort kommer kanske ;)

Allergi i kombination med dumhet att ge mig in i stallet gjorde att jag var tvungen att avstå från att visa upp mina talanger på hästryggen. Jag får visa upp detta till våren, utomhus i friska luften, istället.

Näe, nu ska jag lägga mig och kika lite i böckerna som jag fått av tomten!
Bilder... ja det blir en annan gång.

God natt och tack för alla fina klappar och kärt umgänge!

Kommentera här: