Stockholmsfjollan talar

AT HOME AT LEAST

Jaha det är alltså här vi ska bo i framtiden.

Tänk att få höra den ljuva Sundsvalldialekten var dag!
Satt o lyssnade på tre riktiga svallare på tåget.. ojojoj... är det sådär man låter?! Pratade lite och upptäckte att det är det nog. Man hör liksom inte sin egen dialekt när man pratar själv! De tycker att jag pratar charmigt på skolan. Men det beror nog på att jag är jag dvs mycket charmig och inte på dialekten!!

Och lokala nyheterna..
Tänk att få se på det varje dag!
Nu har visst bälteslösa bilförare upptäckts i länet...
Å nej! Inventeringen av Lodjur har fått ställas in säger de nu!!!!!!! LO´N har klarat sig bra! Det var ju tur. Undra hur det Gick för LODJURET? aaaaaaaaaaahahhahahha
I Stockholm fick de för övrigt ställa in inventeringen av stureplansprofilerna.

Nä, nu får det va slut på roligheter.
Måste kunna visa mig utanför dörren utan att bli påhoppad här hemma i framtiden!

Ska jag gå och handla lite mat nu. Är hos en av K-qvistbröderna som fyller 27 idag!! Hurra hurra!!

Hare fiiiiiint så länge!

Kram från Stockholmsfjollan

Kommentera här: