Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Arbeten tillrätta!
Bara fyra stycken som var helt nya och som jag inte rättat. Skönt, men synd för dem som inbe lämnat in och får streck i momentet. Blir helt stressad av det där. Hur ska det gå för dem. Alla fyra nya arbeten tror jag får IG också. Hoppas verkligen man kan koppla bort lite av medlidandet för dem in the future. Förstår nästan varför många lärare riktar så mycket ilska mot eleverna och lägger energi på att klaga över deras ansvarslösa beteenden. Det är väl lättare så.

Fick försvara mitt betyg för en elev idag som fått VG och var besviken över att hon inte fått MVG. Tyckte så synd om henne. Som tur var hängde förmodligen inte mitt betyg på vad hon kommer få i kursen! Blev helt blockerad i huvet när jag skulle läsa och färska upp minnet varför jag valt att sätta just det betyget. Blev självklart tveksam om hon kanske skulle fått i alla fall ett plus. Sa att VG:et var starkt. När hon gått satte jag mig i lugn och ro och läste och kom fram till varför jag satt som jag satt. Bingo! Men kanske skulle hon ha ett pluss i alla fall. Blir helt snurrig. Ska fråga Suzanne imorn vad hon tycker!

Phjuu, så dagens terapi avklarad.

Nu ska jag kika om det finns några tåg lediga på torsdag förmiddag.

Kram
1 Åsa:

skriven

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!

KRAMAR
//ÅSA

Kommentera här: