Jabadabadooooooooooo

Skolan är tillbaka i mitt liv.
Hu kom just på att det kommer den vara år efter år om allt går som planerat, MEN på ett helt annat sätt. De stackars eleverna kommer inte att få det lätt hähähähähähähähähä. Hämden är ljuv efter denna VÄRDELÖSA SUG FÖRELÄSNING som jag just haft.

Första delen av föreläsningen räknade kvinnan upp 700 ord som har med skola att göra, kunde jag räknat upp själv i min ensamhet. Bra tips på hur man kan göra för att somna iof, som att räkna får. Sedan informerades vi om ordet Rektors historia. Kvinnan var någon typ av extra rektor och hade dessutom skrivit en bok om ämnet.

Föreläsningen växte dock mot slutet. Då fick vi lite info om ,och MÅNGA citat från, två gamla lärofantaster. Almqvist och nån annan kvinna. De verkade vettiga, synd att de själva inte kunde vara där och hålla i den minst sagt för långa föreläsningen på 1h.

Aaaaah, sådär ja. Skönt o få vara lite hård.
Jag är ju faktiskt det. En hårding i hjärta och själ.
Huuu det pinsamma var att när föreläsaren, som dessutom var nån typ av extrarektor, frågade om vi förstod vad hon ville säga så ropade i princip alla NEEEJ i salen. Någon cool tjej frågade också en massa frågor som vad föreläsningen hade med kursen att göra osv.

Mogna Lina ropade dock inte nej, jag förstod faktiskt vilket syfte hon hade. Efter ett tag. Även om utförandet av syftet inte var det bästa. Och när det lilla kaxiga flickebarnet höll på och konfrontera henne inför hela aulan på ett förnedrande sätt blev jag rädd. Kan man göra så som blivande lärare, härskarteknika i form av förlöjling. Hmmm finns nog bättre sätt att påverka. Kanske inte är så hård ändå.

Jaja!

Ikväll ska jag gå och se på min älskade vän Martina.
Underbar och älskad (och på jobbet går det också jättebra)
Spännande. Längtar.

Tjolahopp
1 Kussen (den stora):

skriven

Ja, du är rolig du....
Kul att läsa om dina synpunkter... Tänk när dina elever ska ha såna synpunkter om dig.... : )
Men du är ju så bra att det kommer inte hända...
Saknar dig gumman!
Puss

2 mammis:

skriven

Bra Lina du förstår det här med härskar teknik.Fult gjort finns så många som vill hävda sig på ett dåligt sätt.Läs Hannas blogg!Dåliga samvetet gör mig knäpp!Speciellt nu Är okoncentrerad och inte mig själv oroar mig för allt ja du vet!Älskar dig.Pratade med Anders som skall bjuda pappa och mig på egenlagad middag! Kul!

Kommentera här: