Lördag i Stockholm

Va är ni i Sverige igen ,och skriv mer på bloggen så att jag vet vad ni gör, skriver mamma.
Jag som tycker att jag är så flitig.

Anledningen till att vi är här i Sverige igen är att vi inte får tillgång till hotellägenheten förns nästa vecka. Det är ju Martins jobb som betalar de hotell som Martin och jag bott på. Jag tror inte att Reinertsen, Martins jobb, betalar kostnaden för ett vanligt hotell under helgerna. Däremot får ju Martin sina resor hem betalda. Det är heller inte så praktiskt att bo på ett vanligt hotell och inte kunna laga mat exempelvis. Förstår du nu lilla mamsen?

Annars så slemmar jag på som vanligt med min förskyldning.
Är livrädd för att be sådär hes att jag inte kan få fram ett ljud. Jobbigt att vara tyst! Idag har vi varit inne i stan med Christer och Annica. Vi började med en butik där Annica shoppade, sen åt vi god lunch, därefter var det Martin som shoppade, sedan fikade vi och tillsist shoppade jag. Christer fick inget. Vi besökte tre Filippa K butiker. På den tredje fanns rätt typ och stolekar på den kostym som Martin sett ut. FIN! När vi skulle lämna rikemanskvarteren och åka hem slank vi in på en Whyerdbutik. Där hittade jag en klänning som jag provat i svart på Outlet i Barkaby. När jag provade den där sa jag att det var synd att den inte fanns i nån annan färg, med tanke på bröllopet vi ska på. Dessutom tyckte Martin att den var lite stor i ryggen. Här fanns den i fler färger! Jag provade en röd och Martin tyckte att den inte alls var lika stor i ryggen som den svarta! Det skillde sig dock 600 kr i priset. Men vad gör man. Just det! Nu är den min.

Det är Kim och Johanna som ska gifta sig. Den 14 juli i Älvdalen.
Martin funderar på att ta semester från och med den helgen. Så kan vi semestra vidare sen om vi vill. Gäller att vi får tag i en bil bara. Hrkl, en vink till er mamma och pappa.

Nu är kockarna Martin och Annica igång. Det blir taccopaj.
Blev som sagt lunch på stan istället för middag. Det har inte varit så varmt som jag trodde det skulle bli idag. Vi verkar dra med oss kylan.

Nu ska jag snyta mig och visa ett falskt intresse för köket =)

Kramelikram
1 Veronica:

skriven

Tja! Nu har jag uppdaterat mig på ditt liv.... Nu ska jag gå in och uppdatera mig på Hannas liv... Vad hon har shoppat, haft på sig, och hur många gånger hon släppt sig de senaste 2 veckorna...
puss

2 Catherine:

skriven

Hej!
Kul att du hittat en klänning. Jag är jättenyfiken. Du får nästan ta ett kort och maila över till mig, eller än bättre lägg ut den på bloggen! Skrev du var du köpte den??!
Önskar jag var hemma i Stockholm och kunde gå på stan och shoppa. Jag är lite avundsjuk på er!
Hälsa Martin så gott!
Ta hand om dig och din förkylning!
Kram

3 mammis:

skriven

Hej lillöra!Visste du att Caroline skall ha barn i juli!Tips till dig och Martin vad ni ska göra härnäst.Annars är läget lugnt här hemma Pappa byter däck på bilarna och jag pysslar på inne det blåser som sjutton ute.Må så gott!

Kommentera här: