Längtar

Tjing!!
Sitter här och jäspar framför datorn.
Ska bli riktigt skönt att krypa till kojs. Tänkte titta lite på telefoner på nätet först. Just nu lånar jag en mobil, dags att lömna igen den. Jag vill ha en med bra kamera eftersom jag tycker om och ta kort. Det är inte alltid man vill ta med sig digitalen. Men det kostar nog en hel del pengar så vi får väl se hur det går med den saken.

Snart bär det iväg till Sundsvall. Längtar! I hela tre veckor ska jag o Martin vara där. Vi har ordnat med en mysig julklapp till oss på söndag. Som vanligt kommer vi fira jul hela släkten hos oss. Martin sover nog över hos mig så vi får morgonen tillsammans. Hoppas att det kommer lite snö snart bara.

I lördags var jag med Kajsa och Fillippa och handlade julklappar på dan. Vi var bl.a. på Urban Outfits, en nyöppnad butik här i La stora stada, en massa roliga och snygga prylar, smycken och kläder hade dom. Kollade i o för sig inte jätte mycket på kläder men där skulle jag helt klart kunna spendera en hel del pengar om jag fick. En julklapp och två presenter införskaffades dock.
    På kvällen var jag ute och härjade på stan med Ida. Det blev en händelserik kväll med lite sjuka saker som hände, sådär som det kan bli ibland. Bl.a stoppade vi ett bråk. Vi var påväg därifrån men så tänkte jag en gång till och gick fram till killarna och frågade vad dom höll på med. Stackars Ida hade inget val än att haka på mig. Men hon var rätt tuff hon också. Vi har pratat en del om civilkurage i skolan vilket gjorde att jag överhuvudtaget tänkte en gång till. Självklart hade alkoholen också sin inverkan. Hade jag inte druckit hade jag kanske nöjt mig med o skrika åt dom och ringt polisen. Men nu gick Lina rakt in i gänget och ställde sig framför den utsatta. Vi lyckades tack och lov.

Sov länge på söndag.

Martin gjorde succe med sitt tal på julfesten och då menar jag verkligen succe. Det var inte lovord han fick höra. Ett riktigt chefsämne var ett. För mig själv på retorikfronten har det också gått bra. Nu har jag bevisat att jag kan och behöver inte våndas för det på ett tag. Skönt och kul!! Man får va försiktig med orden så man inte verkar stöddig. Jantelagen regel nr ett. Men jag uppmanar er att ge mer beröm till er själva. Skryt på bara, det är bra för självkänslan och egentligen inget negativt. Tänk på hur mycket skit man kan tänka om sig själv ibland när något går dåligt. Om det var en kompis som kom och sa att han/hon gjort samma sak skulle du förmodligen uppmuntra istället för att kasta skit. Kompisar är det heller inga problem att ge beröm. Lika viktigt är det att ge det till sig själv när det går bra. Läs boken om självkänsla av hon den där vithåriga kvinnan om du känner dig träffad. Jag är rätt bra på att berömma mig själv ska jag erkänna. Jobbar på och släppa taget och gå vidare när jag känner att jag gjort något dumt. För det gör man ibland. Ta tillfället i akt att lära dig något men fastna inte och våndas för länge. Huuu läskigt o skriva men förhoppningsvis bra.

Nu ska här sovas
Imorn ska jag äta lunch med Jonna och Lina
På torsdag ska jag skjutsa till Arlanda och äta middag med Lina och Jonna


Sov nu såååå gott
1 ulli:

skriven

ännu en hög med inressanta inlägg. hur lyckas du lin? läs i min blogg. jag har besitter inte förmågan att förkorta min vardag i kortare inlägg. nej här ska varje sekund o minut med. så innhållsrikt liv kan jag ju inte ha. eller har jag det kanske!? mer cred till sig själv ska man ge, eller vad var det du sa!? =) kram o god jul o gott nytt år!!!

Kommentera här: