Home sweet home

                                      Home sweet home

Nu är jag hemma! Just nu ute i skogen framför datorn med Martin som slår in en gigantisk julklapp i bakom mig. Jul, jul, jul infinner sig trotts bristen på snö. Nästan alla klappar är köpta men som vanligt är det några kvar och stressen börjar bli allt mer påtaglig, VAD ska jag köpa!  Precis som det ska va!

Sen sist har jag och Martin lyxat till det och bott på Knaust, i vår egen stad. Vilken superlyx. Mouserande vin och choklad i badet, och jag som egentligen inte är nån romantiker. Men här släppte jag till. Hur du tolkar det säger mer om dig än mig!

Annars har det mest varit städning hela dagarna. Här hemma och hos Danne, Martins ena brorsa. Dom ska fira jul där och karln håller på och renoverar och har sig. Jag och Martin fick oss en regäl överraskning när vi kom dit. Mer säger jag inte eftersom jag inte vet om jag får det.

Idag jobbade jag på gammel-jobbet, Thulegården i  Matfors. ÅÅÅÅHH, så kul och komma dit. Fick jobba med Catrin också. Det gick som det brukar =) Kul hade vi. Dom har byggt ut hela boendet så det är två avdelningar numera så det var nya pensionärer och viss ny personal. Men har man jobbat inom vården så har man träffat de flesta som jobbar där. På kvällen var jag och Marre Karre och hälsade på Thomas, bror nummer två. Lite julklappsschopping uträttades och mycket paketpapper och snören togs från Clas Olssons av mig medan Thomas och Martin stog och frös utanför.

Jag blir så glad när jag får inlägg från andra! Visste inte att du läste den Eva! Och jag blir så glad och uppmuntrad av dina inlägg Ulli, skulle va roligt o träffa dig! Eva får jag träffa på julafton då vi i vanlig ordning åker och grattar Anna på dagen. Sedan väntar hela släkten i sofforna i vardagsrummet snuttandes på glögg och knaprandes på karrameller.

Nu är Martin klar med julklappsinslagningen och jag är klar med bloggskrivandet för den här gången!

Glad påsk, som Veronica skulle säga

Kommentera här: